donderdag 20 juli 2017

Oss geeft extra geld voor meer cultuur in de klas

D66 Oss is erg blij met deze uitslag. Het is weer een klein begin na de crisis. In november, tijdens de programmabegroting, willen we een en ander structureel maken. In Oss zijn culturele instellingen overeind gebleven. Chapeau hiervoor. Kunstdocenten zijn tenminste nog in loondienst. Bij vele gemeenten zijn kunstinstellingen wegbezuinigd of failliet gegaan. Na een magere doorstart zijn docenten, na jarenlang trouwe dienst, als ZZP’ER terug mogen komen. Schrijnend. Zij mogen niet ziek worden…want niet werken is…geen inkomen.
D66Oss pakt nu door…
Wij willen WEGWIJZER worden voor alle amateurverenigingen uit de gemeente Oss. Bv: Waar vraag je als vereniging extra subsidie aan. Provinciaal, landelijk en natuurlijk lokaal. Dit als steuntje in de rug voor de culturele instellingen in Oss. Wordt vervolgd na de vakantie.

Gemeente Oss maakt geld vrij voor meer muziek, kunst, dans, theater en andere culturele activiteiten op basisscholen