maandag 6 oktober 2014

D66 zet leraren uit gemeente Oss in het zonnetje

Op maandag 6 oktober: Dag van de Leerkracht.

D66 wil kwaliteit voor de klas.
De kwaliteit van de lerarenopleidingen moet worden verbeterd.
Wij willen dat PABO’s en tweedegraads lerarenopleidingen scherpere toelatingseisen stellen op het gebied van motivatie en kennisniveau.
In alle lerarenopleidingen wil D66 aandacht voor beroepsgerichte pedagogiek en didactiek. D66 vindt het vanzelfsprekend dat elke leraar een officiële bevoegdheid heeft, ook in het MBO.
Om dat mogelijk te maken worden lerarenopleidingen ook in deeltijd aangeboden en komen er voor MBO-docenten flexibele programma’s.

In ons verkiezingsprogramma schenken we aandacht aan:

• Meer brede scholen
  • Start met frisse scholen
  • Betere info naar ouders
  • Meer stage plaatsen
  • Meer aandacht voor het ambacht
  • Aansluiting arbeidsmarkt en onderwijs versterken

Onderwijs is de sleutel tot succes en persoonlijke groei. D66 investeert daarom 2 miljard euro in onderwijs. Wij willen onderwijs weer de kwaliteit en aandacht geven die het verdient.
Met leraren die het beste uit zichzelf en hun leerlingen kunnen halen.  En een overheid die daar waardering voor heeft.

Nu vandaag is het een goed moment om onze waardering uit te spreken voor u die dagelijks bezig is om het beste uit onze kinderen en kleinkinderen te halen.
Niet alleen waardering voor de docenten die de lessen geven maar zeker ook het onderwijs ondersteunend personeel en de directies. Om onze waardering niet alleen in woorden te uiten hebben we een kleinigheid meegebracht voor bij de koffie. En voor op de directietafel een wat langer blijvend aandenken aan deze dag, een prachtige plant.

De plant kan zeker lang blijven staan als de directie er net zo goed zorgt als voor u.
Ik wens u veel plezier in uw mooie werk.

Enkele indrukken van deze dag, kijk hier.