zondag 5 oktober 2014

D66 en ‘Nationale Dag van de Ouderen’

Jan Ulijn, gids van Stadsarchief Oss, geeft uitleg.

Op vrijdag 3 oktober, tijdens de Nationale Dag van de Ouderen, hebben leden van de D66-fractie, als vrijwilliger opgetreden voor een groep ouderen, die wonen in Verpleeghuis De Wellen, Brabant Zorg.
Bij dit mooie weer hebben de ouderen, die deze activiteit zelf hebben gekozen, zichtbaar genoten onder begeleiding van Jan Ulijn, gids van het Stadsarchief. We hebben gewandeld langs prachtige locaties in Oss.
We zijn allen tot de conclusie gekomen dat ook al ontbeert Oss de pracht en praal (van voorheen), de stad zoveel geschiedenis en rijkdom in het detail draagt. Dat we dit moeten koesteren en wij daarop meer trots op mogen zijn.

Na afloop van deze wandeling trad het zangduo Janet Junier en Theo Ottens op onder begeleiding van gitaar. Zij brachten leuke meezingliederen ten gehore.

Voor een paar indrukken van deze dag, kijk hier.

D66 stelt de mens centraal: vrij, betrokken, gelijkwaardig en mondig. Zij streven naar een democratische, duurzame en open samenleving, waarin individuele vrijheid even vanzelfsprekend is als sociale cohesie; een samenleving waarin burgers verantwoordelijkheid willen en kunnen nemen voor zichzelf en hun omgeving; een samenleving waarin arbeid, persoonlijke ontwikkeling, vrije tijd en zorg goed te combineren zijn.